De volgende onderdelen kunnen aan bod komen in het eindverslag (niet alle onderdelen hoeven van toepassing te zijn):

Grafiek leer- en persoonlijkheidseigenschappen:

  • verschil tussen de leer- en persoonlijkheidskenmerken
  • verschillen beeld ouders-leerkracht
  • analyse en interpretatie

Clusters (PM-WL-SF-Z-P):

  • samenvatting resultaten clusters (ook bijvoorbeeld homogeen of disharmonisch beeld)
  • verschillen beeld ouders-leerkracht
  • opvallende items (bijvoorbeeld overeenkomstige zorgitems)
  • analyse en interpretatie clusters

Onderpresteren-faalangst:

  • samenvatting resultaten
  • analyse en interpretatie gegevens

Didactische gegevens:

  • samenvatting resultaten (huidige didactische gegevens en doortoetsgegevens)
  • analyse en interpretatie gegevens

Leerling gesprek (groep 1-4) of leerling vragenlijst (groep 5-8):

  • samenvatting resultaten
  • analyse en interpretatie gegevens

Algemene conclusie (eindconclusie naar aanleiding van diagnostiek):

  • conclusie begaafdheid
  • is er aanleiding voor extern onderzoek?
  • conclusie didactische aanpak
  • conclusie pedagogische aanpak