De volgende onderdelen kunnen aan bod komen in het eindverslag (niet alle onderdelen hoeven van toepassing te zijn):
Grafiek leer- en persoonlijkheidseigenschappen:
- verschil tussen de leer- en persoonlijkheidskenmerken
- verschillen beeld ouders-leerkracht
- analyse en interpretatie
Clusters (PM-WL-SF-Z-P):
- samenvatting resultaten clusters (ook bijvoorbeeld homogeen of disharmonisch beeld)
- verschillen beeld ouders-leerkracht
- opvallende items (bijvoorbeeld overeenkomstige zorgitems)
- analyse en interpretatie clusters
Onderpresteren-faalangst:
- samenvatting resultaten
- analyse en interpretatie gegevens
Didactische gegevens:
- samenvatting resultaten (huidige didactische gegevens en doortoetsgegevens)
- analyse en interpretatie gegevens
Leerling gesprek (groep 1-4) of leerling vragenlijst (groep 5-8):
- samenvatting resultaten
- analyse en interpretatie gegevens
Algemene conclusie (eindconclusie naar aanleiding van diagnostiek):
- conclusie begaafdheid
- is er aanleiding voor extern onderzoek?
- conclusie didactische aanpak
- conclusie pedagogische aanpak